Hardlopen; a way of life? Mwa, dat is op dit moment ver te zoeken bij mij...
Na de AdvetureRun op Ameland 11 december heb ik welgeteld nog 1x gelopen, op de maandag erna, en dat voor een klein rondje uitlopen. Niet meer als 3,4km. Verder rust genomen. Vrijdag 17 december op wintersport, hele dag in de auto en zondag voor het eerst weer op ski's. Ging wel lekker, had voor de zekerheid mijn compressiekousen onder mijn skikousen gedaan. Was me vorig jaar ook goed bevallen. Vervolgens 2 dagen nog op ski's en daarna op de bank vanwege een dikke knie. Niets aan te doen maar wel balen. En zo balen dat ik in een flinke negatieve spiraal gekomen ben voor wat betreft bewegen. En voor wat betreft gezond eten. Bewegen en eten, het is zo met elkaar verbonden. En beide willen van geen kant. Werkt elkaar dan weer tegen natuurlijk.
Ik ga er van uit dat ik in 2011 de wind weer mee heb in mijn hoofd en leven. Voor wat betreft het sporten mag ik terugvallen op een "personal trainer", ga nu regelmatig naar een sportmasseur voor het losmaken van mijn spieren, heb een consult gehad met de huisarts over mijn stoelgangproblemen, heb een afspraak bij de diëtiste gemaakt voor voedingsbegeleiding en dan natuurlijk ben ik nog onder behandeling van een psychiater. En toch.... gaat het nog steeds niet goed, ik ben nog zooo moe. Geef me er de komende week maar aan over en zal zoveel mogelijk rust nemen naast werken, huishouden en sporten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten