zondag 23 januari 2011

En al weer een week voorbij. Na de goede vorige week begon deze erg slecht. In de nacht van zaterdag op zondag alleen maar overgegeven en zondag de hele dag voor pampus op de bank. Bleh, niets aan om ziek te zijn en al helemaal niet om steeds te moeten overgeven. Maandag was ik nog wel wat gammel en brak maar de dag begon dus die ging ik maar in. In de loop van de dag knapte ik weer wat op. Dus toch maar de gang naar het Spectrum gemaakt voor een uurtje krachttraining. Het was druk in de zaal, veel mensen die allerhande oefeningen uitvoerden. Mij persoonlijk iets te druk, maar goed, ik heb mijn oefeningen goed kunnen doen. Als laatste een heerlijk kwartier buikspieroefeningen... ;-))
Dinsdagavond onderweg naar de training stond ik stil voor een open brug die vervolgens niet meer dicht ging. Daar sta je dan, wikken en wegen, wat zal ik doen, omkeren en omrijden of nog maar even wachten? Omkeren was eigenlijk geen optie gezien de hoge (stoep)rand die de beide weggedeelten opdeelt, niet goed voor de bodemplaat van de auto. Al met al viel het wachten nog wel mee, maar ja, wel te laat voor de training. Gelukkig worden er meer trainingen gegeven om 19.00 uur, dus ik kon met Atte mee. Die had een groep van bijna 30 man/vrouw op sleeptouw. Een afwisselende training met tempoloopjes. Ik heb hard gewerkt maar het voelde niet prettig. Weer last van de buik/maag. Alsof er een baksteen op lag, zo zwaar en pijnlijk gevoel. Uiteindelijk niet te hard getraind en wel voldaan kwam ik weer thuis.
Maandag tijdens de krachttraining had ik afgesproken om donderdagmiddag op de baan te komen trainen. Dus uit het werk direct naar Lionitas, omkleden en lopen maar! Helaas was de baan te glad om goed te kunnen trainen dus zijn we buitenuit geweest, het pad langs het kanaal een paar keer gepakt. Een korte maar intensieve interval- cq techniektraining. Weer een voldaan gevoel... Het kan niet op deze week.
Zaterdag was het tijd voor het rustigere werk na de stevige trainingen van dinsdag en donderdag. Heerlijk een rustige duurloop gedaan op hartslag. Nou ja, geprobeerd om onder de 150 bpm te blijven, is me wel redelijk gelukt.

Tevreden kijk ik terug op de sportieve prestaties deze week. Heb lekker gelopen voor zover mijn buik/maag meewerkte. Veel last daarvan gehad deze week, vele bakstenen op de maag. In overleg met de diëtiste zal ik meer vezels moeten eten en veel meer moeten drinken. Ik zit nog in de experimenteerfase, de ene dag is de andere niet. Ik krijg het nog niet voorelkaar om me de hele dag aan een vezelrijk dieet te houden, na 15.00 uur gaat het mis. Met alle gevolgen van dien, met buikpijn op bed dus. En daardoor met een verwrongen zelfbeeld over mijn lijf...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten