Heerlijke trainingsweek achter de rug! Wat een fijn gevoel om weer lekker te lopen zoals het bedoeld is. Zondagavond al begonnen met een onverwacht en niet geplande duurloop van 40'. Even de kop eraf na een onzekere week. Maandagavond weer begonnen met krachttraining bij Spectrum. Goed bezig geweest daar, Joop had een circuitje opgezet met verschillende oefeningen. Spierpijn oefeningen... Maar goed, op eigen tempo en inzet heb ik goed getraind.
Dinsdag voor het eerst weer bij de Loopgroep gelopen, bij Geert Jan. Hij had het viaduct van de Hemrik in zijn hoofd. Tempo viaduct op en af en uitlopen in een ronde van 550 meter rond de garages. Geloof dat dat de bedoeling was, ik moet bekennen dat ik niet zo goed heb opgelet toen hij stond uit te leggen. Wist dat ik toch nog geen tempo's aan zou kunnen. Heb dus dan ook lekker op eigen ontspannen tempo gehobbeld. Toch zo'n 3,5 keer het parcours afgelegd. Toen weer terug naar de sporthal... Het uitlopen ging niet heel erg hard maar voor mijn gevoel wel! Ik was kapot! Toch bij de sporthal aangekomen en op mijn teller stond een afstand van 11,5km! Tjee... de verste afstand weer sinds de bevalling! Wauw! 's Avonds in bed kon ik het merken hoor, vermoeide benen...
Woensdag rust gehouden en donderdagavond voor mezelf even gelopen. Vanwege de condoleance van Aebe Pronk werd er vanuit de Loopgroep geen training gegeven. Ik had met Donald afgesproken om samen een rondje te lopen, ik maximaal 45' en hij zou naar de sporthal lopen en weer terug. Echter, toen ik gekleed en al beneden kwam besloot mijn zoon om alles er uit te gooien, het zat bij de ramen omhoog. Die eerst maar even verzorgd en de boel schoongemaakt. Donald maar afgebeld, kon ik niet zo lang laten wachten. Uiteindelijk voor mezelf een rondje gelopen, 38' in totaal, tevreden.
Vrijdag rust en massage op de planning. De rust ging wel door alleen de massage niet helaas. Ook Joop had een ziek kind thuis. Niets aan te doen dus. Maar de pijn in mijn rug bleef, vermoeidheid. Na een nacht goed slapen is dat nu ook weer over. Vanmorgen nog een stukje gelopen, mooie interval van 10'-10'-8'-8'. Even geprobeerd wat sneller te lopen als in de duurlopen. Ging goed, heb heerlijk gelopen. En nu ga ik de welverdiende rust in, maandagavond pas weer, krachttraining op de planning...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten