Heerlijk weer tijdens de Condensloop afgelopen zaterdag!! Zo heerlijk dat het haast te warm was, het hemdje kon wel aan. Dat heb ik nog niet meegemaakt zo begin april. Van te voren had ik gedacht dat het wel wat mee zou vallen met de warmte. Gaandeweg de dag kreeg ik toch mijn bedenkingen. Op de fiets er naar toe kon de jas haast los.
En eenmaal boven in de kantine van de fabriek was het vies benauwd. Het een na het andere hemdje kwam tevoorschijn. Met de mannen nog even een bakje gedaan en gauw daarna gingen zij inlopen voor de halve marathon. Tijd voor mij op wat rond te lopen en hier en daar een praatje te maken. Veel bekenden, zowel onder de deelnemers als toeschouwers. Totdat het uiteindelijk voor mij ook tijd was om te starten. Had een beetje warmgelopen en ben redelijk vooraan gaan staan bij de start. De eerste kilometer ging natuurlijk veel te hard, zo'n 11,4 km/u. Vond het moeilijk om mijn gewenste tempo te vinden. Tweede kilometer ging al gans anders, kwam nu uit op 10,6 km/u. Was ook weer niet de bedoeling. Het bleef moeilijk lopen. De warmte was duidelijk voelbaar, zeker met de wind mee. Kon naar mijn idee ook de warmte niet kwijt. Gelukkig is 5 km niet al te lang zodat ik al snel weer op het 4 km punt kwam, nog maar 1 km. Uiteindelijk in 27:18 over de finish. Gemiddeld 10,7 km/uur gelopen, niet mijn doelstelling gehaald. Wilde 11 km/uur lopen. Dat blijkt moeilijk te zijn voor mij...
Ach, als je nagaat lag ik 5 weken geleden nog in de kreukels...
Op naar het volgende doel: Kollumerkatloop op 29 april
Ps: zie de gelijkenis met de foto hiernaast... zoek de verschillen behalve het hemdje ;-)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten