maandag 20 juni 2011



Zo kan het dus ook!! Fit over de finish en gauw raadplegen wat mijn klokje weergaf...
Afgelopen zaterdag de Leijenloop in Opeinde (Sm.) gelopen, harde wind maar gelukkig wel droog!! Heb lang getwijfeld of ik wel zou gaan, Joop kon niet mee, Donald had wat anders (achteraf heeft 'ie gewoon 13,5km gelopen voor zichzelf dus had best mee gekund :-P) en Roelof wilde zondag 23km met de marathontraining lopen, dus liet de Leijenloop ook voorbij gaan. 
Zal nog even gauw weergeven wat ik de afgelopen weken gedaan heb: dinsdag voor een week een fikse training van 13,2km bij de Loopgroep door het Rengerspark, de donderdag erna een rondje Gytsjerk met de Loopgroep (17km). In het Pinksterweekend kon ik me even niet tot lopen zetten, iets teveel dingen aan mijn hoofd. Afgelopen dinsdag de draad weer opgepakt met de Loopgroep, naar de Groene Ster geweest, rondjes van ongeveer 400 meter, 1x5km-tempo, 1xmarathontempo, 1x5km-tempo, 1xmarathontempo met seriepauze. Totaal drie keer. Ok, hier en daar heb ik wat gesmokkeld maar het ging zeker niet slecht, ook tijdens het "uitlopen" liep ik nog fris mee. Donderdag in de middag getraind, Donald had ook een vrije middag dus we hebben samen even gelopen door en om Zuiderburen. Ging lekker, uurtje weg geweest.

Zaterdag stond de Leijenloop op de planning. Maar de weersverwachtingen waren bar en boos. Diverse evenementen in zowel Friesland als in de rest van Nederland werden uit voorzorg afgelast. Ik had oppas in huis dus kon het bijna niet maken om niet te gaan. Dan maar in de regen lopen. Ik wil tenslotte 1:45:00 lopen, dus er moet wel wat gedaan worden. En warempel, een kwartier voor de start werd het droog en het heeft niet meer geregend, het zonnetje kwam er zelfs bij. Ik ben rustig begonnen omdat ik wist dat het eerste stuk (km 2-6) flink in de wind waren. Het was echt zwoegen tegen de wind in. Tabitha moest ik gauw laten gaan, ik wilde me niet laten opblazen en op de helft als stuk zitten. Heb dus lekker in mijn eigen tempo doorgebikkeld. Eenmaal met de wind mee ging het prima en kon ik weer dichterbij mijn voorlopers komen en ze zelfs voorbij gaan. Het liep heel makkelijk en heerlijk. De laatste 2 km zijn wel wat zwaarder en daar ging het tempo er ook weer wat af. Werd ik weer ingehaald door mijn medestrijders. Dit keer kon ik het gat niet meer dichtlopen, de fut was er uit. Een prima 01:03:59 stond op de klok toen ik over de streep kwam.
Aan het begin van het seizoen wilde ik deze wedstrijd graag binnen het uur lopen. Door het kwakkelen van de laatste maanden is het er nog niet uitgekomen. Ik wist wel dat het er nog niet inzat dus had me geen illusies gemaakt. Met een tijd van 01:03:59 ben ik tevreden. Dit maar verder uitbouwen.
Vanavond nog even naar de sportschool en dinsdag en donderdag weer bij de Loopgroep. En hopelijk vrijdag 1 juli de Golleloop te Wirdum, kijken of ik onder 01:03:59 kan komen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten